tisdag 8 oktober 2013

Projektarbete

Jag tänkte först att jag skulle göra en låda av något slag men sedan pratade vi om funktionalitet så då kom jag fram till att göra ett bokställ.
Jag tänkte att jag ska använda mig av det jag hittade i mina bilder från google-sökningen. Ett fönster (samhället, gemenskap etc.) och en person i den återkommande positionen. Det ska vara mörka färger och ljus från fönstret ska målas fram. 
Snabbskiss på mitt bokställ.
Från sidan och Framifrån. 
Jag vill ha glada färger eller annat som upplevs glatt. Det är denna sidan man vill vara på!
Men jag tycker detta blev alldeles för dystert så jag valde att göra att personen i ensamheten är på väg till samhället/gemenskapen (fönstret). Böckerna som kommer att stå på andra sidan kan ses som kunskap, samhälle, fantasi, vänskap o.s.v.
Jag tänkte att fönstret ska vara öppet eller på annat sätt visa att personen är på väg ifrån det mörka och ensamheten.

Material?

Hur man ska få 90 graders vinkeln? Först tänkte jag att jag skulle göra i lera med hjälp av en form som en låda så att leran skulle stelna i den positionen. Men detta skulle troligtvis bli för skört för att vara ett bokställ så fick tips om att sätta ihop två plankor istället vilket troligtvis blir bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar