torsdag 3 oktober 2013

Projektarbete

Jag har valt boken Bröderna Grimms sagovärld. Jag tänkte först välja Ondskan  men sen ångrade jag mig då jag ville ha ord att arbeta med som kan innehålla mer fantasi vilket jag anser är en större chans att stöta på i denna boken istället för Ondskan. Bröderna Grimms sagovärld blev det för att den hade jag hemma och denna boken är ju så mysig med olika sagor och fina illustrationer.


Dags att hitta sida 59
Hans och Greta
Sidan 59
Här har jag strukit under de ord som jag inte ska ha kvar och behållit ett ord i varje mening. 
Orden: Syster överger barnen latmaskar förklädet skogen gång varför benen käre katten mitt fryser ihop och nu vi hämtar elden hörde blåsten djupt gråta skogen men hem handen
Jag testade att använda Wordle och den sållade bort orden; varför mitt och nu vi men.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar