måndag 7 oktober 2013

Projektarbete

Tänkte få lite inspiration så jag gjorde så att jag Googlade på ordet ensamhet i olika kombinationer. Ensamhet konst, ensamhet skulptur och ensamhet. när jag sökte valde jag enbart bilder. Jag hittade många olika likheter i de olika bilderna. 

Om man först tittar på de röda markeringarna så har jag uppmärksammat den kroppsliga positionen - sittandes och hopkrupen. Den blå markeringen är att två ståendes på sten och, de andra två är sittandes vid vattnen och kollar utåt. Den bilden på andra raden med blå markering får jag en känsla av att den ensamheten är ett eget beslutet, det är pga att personen på bilden har en annorlunda kroppsposition- lite kaxigt och ena armen på höften. 
Sökte på skulptur och såg liknande kroppsposition som på den tidigare bilden. 
Tittar man på alla bilder är de flesta svartvita.
den blåa markeringen visar liknande position på kroppen som på de tidigare bilderna. Den röda markeringen har jag gjort för att tittar man på miljön omkring personen så är det tomma ytor, vatten eller fönster. Jag tolkar att de som är vid fönstret tittar ut, kanske på ett längtande sätt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar