torsdag 17 oktober 2013

Projektarbete

Mitt projektarbete är färdigställt!
Jag har limmat fast mina keramik figurer på träet med en limpistol och Taaada :)
Jag blev så nöjd med mina val att inte göra mitt budskap så tydligt. Jag tycker den uttrycker hopp istället för dysterhet, ensamhet och övergivenhet. Självklar så visar den det också men tack vare figuren i väggen förändras hela uttrycket till det bättre.
Jag är nöjd med att ansiktet fick ett uttryck. Enbart ögonen är det som syns för att förtydliga att den kan se. se den hopkrupna människan.
Det bli ett annat uttryck när det står böcker jämte, böckerna blir en symbol för kunskap, världen och samhället. Där den hopkrupna människan kommer att föras till med hjälpen den får av personen i väggen. Känns bra att jag valde ett mindre projekt med tanke på tidsramen. Det känns roligt att något så enkelt kan säga så mycket! :) Det blev en bra kontrast mellan det stäva träet mot den lena ytan keramiken har vilket i sig förmedlar en känsla, känslan av människans skörhet, ömhet gentemot resterande delar av världen, rivig och hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar