torsdag 10 oktober 2013

Projektarbete

Dags att börja med mitt projekt bokhylla :) Det blev tjock trä. Jag började med att måla ut och mäta vart jag skulle såga. Ena biten blir 2 cm (som tjockleken på brädan) längre för att de två plankbitarna kommer att överlappa :)
Fick hjälp att sätta fast brädan på ett bra vis.
så här ska de sitta sen.
Dags att slipa!
började fundera på om jag ska måla först eller efter jag hade satt ihop bitarna. kom fram till att det är smidigare att måla efteråt eftersom det är lättare att bitarna torkar om de sitter ihop. 
Testade grova spikar, men det gick inte. spiken gick inte att spika i och knappt att dra ut.
testade att förborra och sedan använda skruv. Dock var skruvarna så dåliga så de förstördes i gängorna. 
Försökte knipsa av den först med tång men sedan hittade jag en metallsåg och fick bort den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar